Start
Etwinninga
TIiK w G1
Casles of Europe
Postcard
Bezpieczny Internet
Cyprus
Singing
The world of geometry
Maths
Mathmodels
Fermat's Room
logo 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 22, tel. 3267-225-62, mail: g1zawiercie[at]gmail.com
eTwinning

The world of geometry

The world of geometryThe world of geometry


  • Opis projektu

    Projekt rozpoczęto 03.10.2007 z inicjatywy Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu.

    Język projektu - język angielski

    Świat geometrii to projekt nastawiony na obserwacje i poznawanie przez działanie. Zadaniem uczestników projektu było obserwowanie najbliższego szkolnego otoczenia i poszukiwanie obiektów geometrycznych. Zaznaczanie ich na swoich rysunkach lub zdjęciach i opisywanie. Uczniowie równiez badali sztukę i architekturę. Odkrywali w nich geometryczne kształty i dostrzegali zależności miedzy nimi i harmonię. Stosowali programy komputerowe, by tworzyć obiekty geometryczne, robić własne artystyczne prace. Rozmawiali z uczniami z partnerskich szkół.

    Autor - Amanda 1d Autor - Dawid 1d
    Prace wykonali: Amanda i Dawid z 1d.

    TOP
  • Integracja międzyprzedmiotowa

    Rozpoczęcie projektu poprzedzone było konsultacją kilku nauczycieli, bo projekt łączył obszaru kilku przedmiotów: matematyki, języka angielskiego, informatyki,....

    (1) Język angielki - dzięki projektowi kształtowane były takie umiejętności jak: prezentacja siebie i własnych zainteresowań i konwersacja w tym zakresie. Młodzież z partnerskich szkół wymieniała się mailami. Przedstawiała się w nich i opisywała jak spędzają wolny czas.

    (2) Matematyka - poprzez projekt przewijają się figury geometryczne i ich własności.

    (3) Informatyka - uczniowie poznali nowe programy, podstawy ich obsługi. Był to między innymi programy: Inscape, Geogebra.

    (4) Plastyka - uczniowie zetknęli się w projekcie z pojęciem kubizm. Sami również wykonywali prace plastyczne ręcznie i komputerowo zgodne z cechami tego kierunku.

    TOP
  • Partnerzy w projekcie i współpraca

    (1) Polska, Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu

    (2) Hiszpania, IES Ciudad de Dalías

    (3) Grecja, 8th High School Of Thessaloniki

    W projekcie przede wszystkim współpracowaliśmy z młodzieżą z Grecji. Hiszpania była mało aktywna. Komunikacja w projekcie odbywała się w dwóch obszarach tematycznych. Jeden to ten bezpośredni związany z projektem. Drugi obszar to indywidualne kontakty między młodzieżą. Uczniowie rozmawiali o swoich zainteresowaniach. Ten obszar komunikacji był równie ważny i rozwijający językowe umiejętności uczniów.

    Pozdrowienia dla partnerów od klasy 1b (foto.mm)

    TOP
  • Efekty i korzyści

    Korzyści wynikające z realizacji tego projektu mają różnorodny wymiar:

    (1) Nauczyciele M.Miąsko, M.Paliga, E.Piwek przetłumaczyły program Geogebra na język polski. Było to pierwsze polskojęzyczne tłumaczenie programu i pomocy prawie 70 stronicowej. Dzięki temu do rąk młodzieży i nauczycieli z całej Polski trafiło oprogramowania OpenSorce, czyli w pełni darmowy program do konstrukcji geometrycznych z modułem algebry. Program ten nadal jest rozwijany a do tłumaczenia włączyły się kolejne osoby i jest dostępny na stronie: http://www.geogebra.org/

    Poniżej treść listu z gratulacjami za przetłumaczenie programu:

    Witam Panie,

    Chcialam Paniom pogratulowac swietnego tlumaczenia Geogebry! Jestem pod wielkim wrazeniem jak wielka prace Panie wykonaly oraz jak wysoki poziom to tlumaczenie soba reprezentuje!

    Bardzo sie tez ciesze ze bedzie mozna tereaz w Polsce propagowac uzycie tej nowoczesnej technologii w nauczyaniu matematyki.

    Przebywam obecnie jako visitting proffesor na Universytecie FAU w Boca Raton, gdzie m.in. biore udzial w programie szkolen dla nauczycieli oraz studiow podyplomowych dla nauczycieli m.in. z wykorzystaniem GeoGebry. Czesto spotykam p. Markusa Hohenwatera i na jego kilkukrotne prosby pozwolilam sobie poprosic moja wspolpracowniczke z ROSE p. Edyte Pobiege o pomoc w przetlumaczeniu stron na www.geogebra.org oraz polaczeniu isteniejacych juz tlumaczen typu: Szybki Start czy Pomoc (ktore Panie tak swietnie przygotowaly).

    Teraz juz wszystko dziala, powstalo tez Polskie Forum oraz jestesmy w trakcie tworzenia Polskiego WIKI (ma powstac na innym serverze).

    Jeszcze raz pragne pogratulowac dobrej pracy i podziekowac wysilku, ktory wiem ze bedzie doceniony przez szybkie rosnace grono uzytkownikow,

    Pozdrawiam swiatecznie

    Katarzyna Winkowska-Nowak

    Departament of Mathematics,
    FAU, BOca Raton FL
    USA,
    SWPS
    Warszawa, Poland

    (2) Zwiększenie zainteresowania uczniów geometrią i pokazanie, że geometria może być ciekawa i piękna.

    [Rozmiar: 10106 bajtów] [Rozmiar: 23410 bajtów]
    Prace wykonały: Kasiunia i Martusia z 1d.

    (3) Zwiększenie u uczniów wiedzy i umiejętności z zakresu geometrii, np. odbicia, figury symetryczne, symetria, konstrukcja figur symetrycznych....

    (4) Zwiększenie u uczniów umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim.

    (5) Wzbogacenie u uczniów i nauczycieli słownictwa angielskiego o słówka z dziedziny geometrii.

    (6) Stworzenie mini słownika grecko-angielsko-polskiego zakresu podstawowych słówek z geometrii

    (7) Udostępnienie uczniom i nauczycielom przetłumaczonej przez nas polskiej wersji językowej programu Geogebra na ogólnoświatowej stronie geogebra.org.

    (8) Poznanie wybranych narzędzi do konstrukcji geometrycznych, np. Geogebra.

    Zobacz dynamiczną gwiazdkę Kamila i Darii:

    My poligon - mirror object at line

    Lewym przyciskiem myszy uchwyć dowolny punkt i go przemieszczaj.
    Indicate any point using a mouse. Holding a left key of mouse move this point.
    Observe changes in a geometrical stained glass.

    Sorry, the GeoGebra Applet could not be started. Please make sure that Java 1.4.2 (or later) is installed and active in your browser (Click here to install Java now)

    Gimnazjum No. 1 in Zawierciu, Poland

    Kamil and Daria, Utworzony z GeoGebra

    (9) Poznanie kilku programów narzędziowych - między innymi, dzięki temu mogli uczniowie robić filmy i animowane instrukcje dla partnerów.
    TOP


  • Refleksje z realizacji

    Ciekawym etapem pracy w projekcie było tworzenie przez uczniów instrukcji w postaci animacji. Była to bardzo dobra metoda na powtórzenie konstrukcji i skuteczne utrwalenie ich.

    TOP
  • Nagrody

    (1)[Rozmiar: 2778 bajtów]Quality Label (awarded by Greece on 26.06.2008)

    (2)[Rozmiar: 2778 bajtów] Quality Label (awarded by Poland on 21.05.2008)

    (3) [Rozmiar: 2328 bajtów] European Quality Label dla obu szkół partnerskich

    (4) Innowacyjna Szkoła 2008 - tytuł przyznany w roku szkolnym 2008/09 w I edycji Ogólnopolskiego Konkursu Innowacyjna Szkoła. Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu zdobyło tytuł Innowacyjna Szkoła 2008 i znalazło się wśród laureatów konkursu organizowanego przez Tygodnik Społeczno-Oświatowy Głos Nauczycielski, Regionalne Centra Innowacji Microsoft oraz firmę Intel.

    TOP
  • Autorzy

    Uczniowie klasy 1d pracowali pod opieką nauczycieli: M.Miąsko (matematyka, informatyka), E.Goc (matematyka) M.Paliga (angielski); konsultacje: B.Czajkowska (sztuka).

    TOP
  • Linki

    (1) Strona projektu: http://class.vel.pl/world-of-geometry/ zbudowana przez uczniów Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu. Zawiera więcej przykładów efektów pracy uczniów.

    (2) Strona projektu: eTwinning webiside na eTwinning

    (3) O projekcie - strona greckiego koordynatora

    TOP

do góry^

Start