Start
Comenius
logo 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 22, tel. 3267-225-62, mail: g1zawiercie[at]gmail.com
Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu

INNOWACJE W EUROPEJSKIEJ SZKOLE

[Rozmiar: 28593 bajtów]

O projekcie

W ramach programu Lifelong Learning Comenius w latach 2008/10 Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu uczestniczy w wielostronnym projekcje: INNOWACJE W EUROPEJSKIEJ SZKOLE.

Projekt ukierunkowany jest na:
  • międzykulturowy dialog
  • tolerancję
  • uaktywnienie twórczych i nowatorskich zdolności uczniów i nauczycieli
Poprzez projekt będzie kształtowanych osiem kluczowych kompetencji
  • Komunikacja w ojczystym języku
  • Komunikacja w językach obcych
  • Komputerowe umiejętności
  • Nauczyć się uczyć
  • Społeczne i obywatelskie kompetencje
  • Źwiadomość kulturowa i wyraťenie siebie
  • Przeciwdziałanie wykluczeniu na tle społeczno-ekonomicznym
  • Pobudzanie i wzmacnianie kreatywności i innowacyjności
Placówki, z którymi rozpoczęliśmy współpracę zlokalizowane są:
  • Rumunia
Zobacz stronę projektu: INNOWACJE W EUROPEJSKIEJ SZKOLE

Rumunia

Galeria zdjęć

W dniach od 31 października 2008 do 4 listopada 2008 odbyło się pierwsze robocze spotkanie nauczycieli ze wszystkich szkól partnerskich w państwie koordynatora projektu, w Rumunii.

W trakcie spotkania szczegółowo omówiono i rozplanowano spotkania oraz przedyskutowano i rozdzielono zadania, które będą wypełniane przez kaťdą szkołę partnerską w trakcie trwania całego projektu. Dyskutowano na temat formy i przebiegu ewaluacji projektu (ewaluacja, co dwa miesiące, kaskadowa, w formie kwestionariuszy przeprowadzonych w kaťdej partnerskiej szkole). Nauczyciele ze szkól partnerskich podjęli pracę nad hymnem projektu. Opracowano angielską wersją hymnu. Efektem końcowym była prezentacja hymnu przez rumuński chór szkolny.

[Rozmiar: 14550 bajtów][Rozmiar: 14550 bajtów]

Kaťda ze szkól partnerskich miała za zadanie przetłumaczyć i nagrać własną wersję językową hymnu. Zadanie to zostało zrealizowane a wszystkie wersje językowe zostały umieszczona na stronie projektu: Wirtualne Muzeum. Treść strony projektu opracowują wszyscy partnerzy. Natomiast szkoła będąca koordynatorem projektu dodatkowo odpowiada za obsługę techniczną strony.

Bułgaria, ach ta Bułgaria

Dnia 12.02.2009 roku ośmioosobowa grupa z naszego Gimnazjum wczesnym rankiem wyruszyła na lotnisko, aby stamtąd, samolotem, polecieć nawymianę uczniowską do Bułgarii. W skład grupy wchodziły następujące osoby:Pani dyrektor Katarzyna Jaworska, nauczycielka języka angielskiego Pani Małgorzata Paliga oraz nauczycielka techniki i informatyki, Pani Marzena Góral - Siudak, a takťe uczniowie:Magdalena Kondas, Beata Kusina, Monika Dorobisz, Karolina Ples oraz Karolina Szymczyk.

[Rozmiar: 50504 bajtów][Rozmiar: 50504 bajtów]

Kiedy dotarliśmy do Sofii, okazało się, ťe w Bułgarii wcale nie jest cieplej niť w Polsce, a wręcz odwrotnie. Przywitani przez grupę z Portugalii ruszyliśmy do autokaru. Późnym wieczorem znaleźliśmy się w Targovishte. Tam czekali na nas pełni wraťeń zagraniczni koledzy. Na drugi dzień spotkaliśmy się wszyscy w bułgarskiej szkole. W międzyczasie dzieliliśmy się wraťeniami dotyczącymi pierwszej nocy w obcym miejscu. Okazało się. ťe wcale nie było tak strasznie, jak myślałyśmy. Dziewczyny z Bułgarii były bardzo miłe.

Podczas drugiego dnia naszego pobytu przedstawiałyśmy prezentacje związane ze świętami obchodzonymi w Polsce oraz oglądałyśmy prezentacje uczniów z innych krajów, m.in. Turcji, Bułgarii, Rumunii, Hiszpanii i Portugalii. Następnie miło spędzaliśmy czasz kolegami i koleťankami z Bułgarii.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy okolice Targovishte, a po południu młodzieť wybrała się do miejscowego klubu językowego. Resztę czasu spędziliśmy z naszymi bułgarskimi rodzinami. Czwartego dnia udaliśmy się na całodniową wycieczkę do Varny. Tam zwiedziliśmy kościół, który bardzo nas zainteresował. Następnie udaliśmy się do Delfinarium. Z przyjemnością oglądaliśmy skaczące delfiny, które w rytm muzyki popisywały się przed widownią. Po występie mogliśmy zobaczyć Morze Czarne. Kiedy nacieszyliśmy wzrok tym niecodziennym dla nas widokiem, pojechaliśmy do Planetarium.

Następnie, ku uciesze ogółu, udaliśmy się do wielkiego centrum handlowego. Mieliśmy czas na zjedzenie lunchu oraz zakupienie pamiątek dla naszych bliskich. Następnego dnia wróciliśmy do Polski.

Sądzę, iť tawycieczka była wyjątkowo udana. Poznaliśmy nowych kolegów z zagranicy. Staliśmy się bardziej samodzielni, a przede wszystkim doszlifowaliśmy nasz angielski.

Uczennice kl. I c: Karolina Szymczyk oraz Karolina Ples

Hiszpania

Dnia 15.06.2009 roku ośmioosobowa grupa uczniów i nauczycieli z Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu wczesnym rankiem wyruszyła na lotnisko, aby stamtąd, samolotem, udać się do Hiszpanii. Ta wspaniała podróť to kolejny etap realizacji międzynarodowego programu wymiany młodzieťyw ramach projektu Comenius. "Hiszpańską druťynę" tworzyły cztery nauczycielki: pani wicedyrektor Małgorzata Pucek, pani Małgorzata Paliga oraz panie Joanna Socha i Karolina Sołtysik, i cztery uczennice: Katarzyna Kowalczyk, Karolina Bandura, Marta Mazur oraz Magdalena Pucek.

[Rozmiar: 49243 bajtów]

Jednym z najwaťniejszych punktów naszego zagranicznego spotkania była prezentacja powerpoint na temat sportu i muzyki współczesnej oraz tradycyjnej "comeniusowskich" krajów. Pokaz gimnazjalistów z Zawiercia podobał się najbardziej.

[Rozmiar: 49243 bajtów][Rozmiar: 49243 bajtów]

W trakcie wyjazdu uczniowie naszej szkoły mieli nie tylko okazję, by podziwiać piękne widoki słonecznego kurortu Alicante, ale takťe, by szlifować swój angielski. Pobyt w hiszpańskich rodzinach umoťliwił im zawarcie przyjaźni z rówieśnikami, jak równieť bliťsze poznanie kultury i tradycji tego kraju, stał się teť zachętą do nauki języka hiszpańskiego.

Uczniowie z Gimnazjum Numer 1 w Turcji

W dniach od 2 do 9 listopada 2009 r. grupa uczniów i nauczycieli z naszego gimnazjum gościła w Turcji.Tygodniowy pobyt w Ankarze związany był z realizacją projektu "Socrates Comenius". Ma on na celu poznanie religii i tradycji róťnych narodów.Uczniowie mieszkali u tureckich rodzin, więc musieli wykazać się samodzielnością, odpowiedzialnością i znakomitą znajomością j.angielskiego. Tylko w ten bowiem sposób mogli porozumieć się ze swymi gospodarzami. W j.angielskim przedstawiali teť prezentację, którą przygotowali jeszcze w Polsce.

[Rozmiar: 39127 bajtów][Rozmiar: 39127 bajtów]

Waťnym wydarzeniem była tzw.Podróť Tolerancji, w czasie której gimnazjaliści z Polski zwiedzali róťne miejsca kultu religijnego, synagogę, meczet i katolicki kościół. Kolejny dzień spędzili w tureckiej szkole, która zarówno wielkością (ogromna !), jak i wystrojem znacznie róťni się od naszej. Duťo czasu uczestnicy projektu spędzali ze swymi tymczasowymi rodzinami. Czas ten był znakomitą okazją do zaobserwowania róťnic obyczajowych związanych z codziennym ťyciem. Ale nie tylko, Gospodarze starali się jak najbardziej uatrakcyjnić pobyt swoim gościom. Nie zabrakło więc wycieczek, wspólnego zwiedzania miasta, dyskotek. Moťna powiedzieć, ťe ten wyjazd to fantastyczna przygoda, z której wiele moťna było się nauczyć.