Start
Wydarzenia
logo 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 22, tel. 3267-225-62, mail: sp1zawiercie@zawiercie.eu
Gimnazjum nr 1 im. T. Kościuszki w Zawierciu

Duchy ogrodzienieckie

W naszym turystycznym kalendarzu listopad oznacza wyprawę do Podzamcza na spotkanie z duchami. Trochę obawialiśmy się zimnej aury, bo druga połowa listopada zwykle przynosi opady śniegu i zimny wiatr. Pogoda nam dopisała, noc z 22 na 23 listopada była wyjątkowo ciepła i bezwietrzna. Po godzinie spędzonej przy kominku w zamkowej karczmie wyruszyliśmy pod opieką przewodnika na nocne poszukiwania Anzelma, Olimpii, Zofii, Stanisława Warszyckiego i innych ogrodzienieckich zjaw. Zabawa była świetna, pełni wrażeń wróciliśmy do Gościńca Pod Lilijką na nocleg. Nazajutrz w promieniach porannego słońca powędrowaliśmy na Górę Birów i zwiedziliśmy ruiny ogrodzienieckiej rezydencji rodziny Bonerów. Trochę śpiący wróciliśmy do Zawiercia.

Następna wycieczka zaplanowana jest do Zabrza, jeśli wszystko się uda, to odwiedzimy najciekawszy poziom podziemnej trasy turystycznej w kopalni Guido – Mroki Kopalni.